Change my mind. -Del 11

Tidigare: "Tillsammans?" Frågar han och jag ler. "För alltid." Han ler och pussar mig på munnen.
"Party time!" Ropar Lindsey och jag hör folk strömma in. Ja , party.
Festen kommer igång och jag träffar Lindseys pojkvän, Han verkar inte som någon bra för henne. Då han försökte flörta med mig. Jag och Zayn Tar några drinkar och dansar sedan. Det här kommer bli en bra kväll.
Får man hoppas i alla fall.
____________________________________________________________________________________________
Just nu dansar jag med Lindsey. Än är jag inte berusad, en drink är det ända jag fått i mig på någon timma. Lindsey hade helt klart fått i sig mer. Efter vi dansat och bara släppt loss till tre danser tittar jag mig omkring. Letar efter Zayn eller Zack. Till slut får jag syn på båda sitta i baren och dricka. Jag är så himla glad att dom kommer så bra överens. Jag går och behöver putta lätt på folk för att komma fram. Musiken dunkar. "Hej!" Skriker jag för att överösta musiken. " Hej!! Sätt Dig!!" Säger Zayn och jag märker att han har fått i sig lite. Jag sätter mig brevid dom och beställer en drink. Jag dricker upp den i ett svep. Jag beställer en ny och dricker upp den minst lika fort. En till. Sen får det räcka. Måste ta mig hem ikväll också. Eller nej inte egentligen... Det är ju hos Lindsey..Aja ändå. Jag dricker upp en till. "Tyvärr men ni var tråkiga!!" Skriker jag och letar rätt på Lindsey med vingliga ben. Hon står kvar där och dansar med en främling. Jag knuffar bort honom och börjar dansa med henne igen.
Tumblr_mg0p1bpxhf1s0388oo1_400_large
"Han var ju snyyyygg. Varför förstöra?!" Skriker hon och jag hånler. "Du har ju James!!" (Förlåt, i förra delen skrev jag Jason. Men det är James.) "Jag måste nog leta rätt på honom!" Säger hon högt och jag skakar på huvudet. "Vadårå?!" Frågar hon och jag suckar. Jag känner alkoholen i kroppen. "Han flirtade med mig!! Han är inget för dig hjärtat!!" Skriker jag och hon slutar dansa. "VA? Vadå, är han någon för dig eller?" Fort känner jag ett slag. Men inte från Lindsey. Det här var kraftigare. Fast typ som en knuff. På axeln. Jag vicklar till och ramlar. Sagta ställer jag mig upp och får se James. " Du förstör inte mitt förhållande!!!" Skriker han och jag fattar ingenting." Men du flirtade ju med mig!! Skyll dig själv! Skit i honom Lindsey." säger jag och jag ser att hon ställer sig brevid James. " Slå henne." Säger hon och jag blir riktigt chockad. Min Lindsey. Min bästavän. Även om man är full kan man inte säga så om ens bästa vän! Jag känner ett slag i ansiktet och allt blir svart.
 
Sagta öppnar jag ögonen. Det första jag tänker är på är att jag har sjukt ont i min näsa. Jag ser Zack. Jag suckar. "Hur mår du? Frågar han. Jag försöker sätta mig upp men lyckas inte utan lägger mig ner igen. Jag ligger i en soffa. " Zayn!! Hon har vaknat!!" Skriker han och Zayn kommer rusande. "Hur mår du?" frågar han och pussar mig på pannan. "Vad är klockan? Vart är vi?" Frågar jag hysteriskt. Sagta börjar minnena komma tillbaka. Hur jag varit på fest hemma hos Lindsey. Hur hennes kille slog mig rakt i ansiktet. För att hon sa det åt honom."Neeeej!!!" Skriker jag och nästan hyperventilerar. "Ta det lugnt. Klockan är bara 01.00, du är hemma hos mig, Zayn" Säger Zayn och jag lugnar ner mig. Men... Lindsey.. Hur kunde hon? Min bästa vän.. Eller hon var åtminstånde det. Nu vet jag inte längre.. Jag känner alkoholen kvar i kroppen. "Vart är min mobil? Måste ringa taxi, jag ska tillbaka.. Till Lindsey! Hon ska få se hur förbannad jag är" Jag känner hur arg jag blir. "Nej! Det ska du inte, ring henne istället. Du stannar här över natten, tur för dig att vi inte hunnit dricka så mycket." Säger Zayn och klappar mig på huvudet. "Ge mig min mobil. " Sluddrar jag och han ger mig den. Den låg på ett bord längre bort. Jag ringer Lindsey och hon svarar såklart inte. Hon är väll skit packad vid det här laget. Hon och jag har festat mycket tillsammans men.. Hon har aldrig varit dum mot mig. Hon blir bara rolig av alkohol, inte dum..
Tumblr_md0rcakq4j1rt7c04o1_250_large
Jag "Pratar" In ett medelande " Din jävla skit! Hur kunde du säga sådär!? Sådär brukar faktiskt inte Bästa vänner  göra.. Eller? Jag vet inte, det kanske är så men jag tolererar inte det. Utan Zack eller Zayn skulle jag inte ha klarat mig hem eller någon stanns! Sånt gör vänner. Inte slår ihjäl folk. Fan ta dig, vi är så INTE bästa vänner längre!! Dra åt helvete!" Skriker jag och lägger på. "Ta det lugnt.." Säger Zayn ännu en gång och jag känner trycket i huvudet.. Det var ett rejält slag.. "Tack.." Är det ända jag får fram och jag känner hur tårarna kommer. "Hon var min bästa vän..." säger jag tyst och fortsätter gråta. Jag kännre hur någon bär upp mig och jag öppnar ögonen. Zayn. Han bär mig mot sitt sovrum och lägger mig där. "Du är full, sov nu." säger han och pussar mig i pannan ännu en gång. " åh.. Jag som ville ha en kyss.."Tjuter jag och Zayn flinar lite. Han kysser mig och går ut. Jag sommnar snabbt...
 
Zayn´s Perspektiv:
 
Jag går ut ur hennes rum och ut i vardagsrummet. Där Zack sitter. Han är en riktigt cool kille. Jag gillar honom. Lexie.. Jag tycker så synd om henne och skulle vilja göra illa den där killen sjukt mycket. Men Zack stoppade mig för att göra något. Vilket var klokt. Inget mer bråk, Men jag ska snacka med den där Lindsey. Zack reser sig och ger mig en "Killkram", "Jag ska nog dra nu, ta hand om Lexie. Hon förtjänar det bästa. Du är bra för henne. Men sårar du henne får du med mig och göra." Jag flinar. " Jag lovar. Detsamma du, haha. Men kan jag fråga en sak?" Frågar jag^^ och han tittar på mig konstigt. "Ja? Vad som helst. Jag nickar och säger " Jag vet inte vad jag ska göra.. Om två veckor åker vi på turne i hela Europa.. Hon kommer flippa ur.. Vad ska jag ta mig till?" Frågar jag och tittar ner på mina fötter. " Ta det där med henne, hon förtjänar att veta. Jag slår vad om att ni löser det på bästa sätt. Plus att ni percis har träffat varandra, ni klarar det. Okej? Berätta för henne innan det är försent" Säger han och jag lovar att jag ska göra det. Han går och jag går för att fixa i ordning mig. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra... Hon är redan ledsen. Jag är också ledsen för att jag måste dra om några veckor.Vi kommer vara borta i 6 månader.. Jag borstar mina tänder och tar av mig mina byxor och tröja. Sedan kryper jag ner under täcket, jag lägger mina armar runt Lexie och drar henne närmare mig. Jag ser hur hon sagta öppnar ögonen och tittar in i mina. Då säger jag det. "Vi måste åka på turne om två veckor.Vi blir borta i 6 månader.." Säger jag och inser att det var den sämsta tajmingen. Varför säga det nu? Hon var redan helt krossad. Hon spärrar först upp ögonen och sedan ser jag hur hennes ögon fylls med tårar. Utan att säga någonting gråter hon. Jag drar henne närmare och blundar. "Förlåt." Säger jag och pussar henne i håret. Hon kramar mig hårt och jag känner hur jag blir dränkt av hennes tårar. "Det är ditt jobb." Hon gråter ännu mer. "Det är bara en dålig dag. Bara en dålig dag." Säger hon mellan snyftningarna. Jag känner hur ont jag får i magen. "Vi löser det här." Säger jag och känner hur jag får mer och mer ont. Är det jag som orsakat dom här tårarna? Jag vill gråta. Jag vill gråta jag med men jag kan bara inte. "Sov nu." Säger jag och jag hör henne sagta sluta gråta. 
 
Lexie´s Perspektiv: 
 

Jag vaknar upp i Zayns famn. Han har sina ögon öppna och jag inser att han är vaken. " Hej.."Säger jag och han tittar ner på mig. Han kramar mig allt hårdare. "Förlåt." Säger han tyst. "Du har inget att vara ledsen för, jag är glad att du sa det i tid. men inte glad för att du ska åka. Jag böjer mig fram och kysser honom. "Det är bara två veckor kvar.. Låt oss göra det bästa av det... Okej?" säger jag och han ler lite. Jag känner hur tårarna vill komma igen men jag orkar inte gråta. Det är inte värt det.
 
__________________________________________________________________________________________
Inte det ni väntat er? Skitbra med kommentarerna blir sjukt glad. Igår blev det ingen del för var i stan hela dagen igår, förlåt.. Men här har ni, kanske inte den mest genomgjorda del, finns säkert en del fel men hinner inte kolla igenom, sorry.'
 
Fortsätt kommentera så kommer det nya delar, puss och Kram!! xx
 

Kommentarer
Tove säger:

MEEEER!!:D

2013-03-02 | 16:01:30
Tove säger:

MEEERNU DEN ÄR AS BRA!!!:D

2013-03-02 | 16:02:06
Tove säger:

MEEEER DEN ÄR SÅ HIMMLA BRA!!! JAG SPRÄNGS!!!:D

Svar: Hahaha, Taack! Betyder sjukt mycket blir så glad! :D
Matilda

2013-03-02 | 17:37:09
Emelie säger:

GRYMT BRA! :) Läs min 1D novell if you want ;) x

Svar: Läser den redan, du är sjukt duktig, sluta inte snälla :D x
Matilda

2013-03-02 | 18:56:04
Bloggadress: http://myonedfanfic.blogg.se
Sandra Eriksson säger:

SÅ HIMLA BRA!

Svar: Tack!! Läser din blogg! Betyder mycket! :)
Matilda

2013-03-02 | 19:08:24
Bloggadress: http://sandraerikssons.blogg.se/
Emelie säger:

Sv; Jaha, tack! Ska försöka skriva lite till :)

2013-03-02 | 20:22:26
Bloggadress: http://myonedfanfic.blogg.se
Sandra Eriksson säger:

Sv: åhh, tack! Det betyder mycket för mig det oxå! :)

2013-03-02 | 20:51:08
Bloggadress: http://sandraerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback