Change my mind. -Del 9

 Tidigare: "Okej, jag hörde att du inte hade någonstans att sova? " Säger Zayn och lutar sig mot bänken. "Det är sant. Hans tjej tycker inte om att jag bor i samma lägenhet och han ville att hon skulle sova där så då får jag väll sova någon annan stanns för hans skull." Suckar jag och Zayn nickar ändå en gång. "Du kan sova här om du vill." Han ler flirtigt. "Säkert? Jätte gärna i sånna fall." Säger jag och ler. "Ja såklart du får!"
___________________________________________________________________________________________
 
Vi alla fyra sitter och tittar på film. Jag tittar inte så mycket och kommer inte ens ihåg vad filmen heter. Det ända jag gör är att titta på Zayn. Han ser inte att jag tittar på honom men det gör jag. Han sitter i ena änden av soffan. Så himla snygg. Jag granskar honom noga. Han är inne i filmen. Jag tittar på Niall och Harry som också är det. Jag vänder tillbaka huvudet till Zayn och märker då att han vänt huvudet mot mitt håll. Vi tittar på varandra. Ett leende sprider sig på hans läppar. Jag mimar "Hi". Han mimar tillbaka. Det är svårt att se vad han säger. Jag gör en blick som att jag inte förstår. Han mimar en gång till. "Hi babe" Jag ler och vänder huvudet mot teven som nu visar eftertexterna. Klockan är nu 22.00. Harry reser sig upp och rätar på sig. " Jag tror jag måste gå nu, det var trevligt att träffa dig Lexie. Hoppas att det inte var sista gången!" Alla reser sig upp. "Detsamma! Nej det hoppas jag inte häller." Säger jag och ler." Jag går väll också nu då." Säger Niall. Vi går mot hallen och dom sätter på sig sina skor. Zayn lägger sin arm på mina axlar. " Hejdå!" Säger båda i kör, Zayn stänger dörren efter dom. Jag går in i vardagsrummet och sätter mig upp i soffan." En till film?" Frågar Zayn och jag nickar. Han väljer bara någon och sätter sig brevid mig. Han lägger armen runt mig och jag kryper upp i hans famn. Efter ungefär halva filmen blir jag sugen på popcorn. "Har du popcorn hemma?" Frågar jag och tittar upp på honom. "Aa i skafferiet, bara att poppa." Säger han och jag ställer mig upp och går ut i köket. Jag poppar popcornen i micron och går ut till Zayn. Han ligger ner i Soffan och tittar på filmen. Jag ställer popcornen på ett litet bord och lägger mig brevid Zayn. Jag är kortare än honom så han ser fortfarande teven. Han kramar om mig bakifrån och jag vänder mig mot honom. Han trycker mig närmare och det är riktigt mysigt. Mina ögon blir tyngre och tyngre. Till slut blir allt svart.
 
(Fortfarande samma kväll) Jag vaknar och i Zayns famn. Jag tittar upp på honom och ler. Han är så söt när han sover. Igår lovade jag honom en liten puss. Jag tittar på klockan. 23.55. Jag har 5 minuter på mig. Jag flyttar mitt huvud närmare hans och kysser honom passionerat så att han vaknar. Hans ögon öppnas och han besvarar kyssen. " Jag lovade dig ju en puss" Säger jag och pussar honom. "Oh herregud, det där var nog den bästa pussen jag varit med om!" Säger han raspigt och pussar mig på näsan och sätter sig upp. "Ska vi gå och lägga oss? Jag har ett gästrum om du vägrar att sova med mig." Säger Zayn tyst. "Jag sover gärna med dig.." Säger jag och han ler. "Du kan få låna en tshirt av mig att sova i." Säger han när vi är inne på hans rum. Jag nickar och han kastar en tshirt till mig och jag går in på toan. Jag får väll strunta i att borsta tänderna idag då. Jag sätter på mig tshirten och går ut igen. Zayn står upp och tittar på sin mobil i bara kalsonger. Jag håller på att svimma när jag ser honom. Så snyyygg, döör. Jag rodnar när han ser att jag kommit ut. "Oj förlåt." Säger han och drar till sig en tshirt och sätter på sig den. "Alltså det gjorde inget.." Ler jag och han skrattar. Vi lägger oss på varsin sida av sängen men möts i mitten. Jag tittar på honom och ler. Vi ligger sida vid sida och tittar på varandra. Jag tar tag i hans hand och börjar leka med hans hand.
 
Tumblr_mirwo8gkon1s52nlyo1_500_large
 
Jag kysser honom lätt och han lägger sin arm runt om mig. "Godnatt Zayn", "Godnatt Lexie." Snabbt somnar jag på hans bröst.
 
Jag vaknar upp ensam, det är Söndag idag. Jobb imorgon. Då är det en vecka kvar innan jag har ledigt i en hel månad. Sommar. Jag antar att Zayn gör frukost så jag går in i hans kök. Mycket riktigt står han och förbereder frukost. Han märker att jag kommit och vänder sig om. "Vas Happenin?" Frågar han glatt och jag skrattar bara trött. Jag hoppar upp på hans köksö och sätter mig där. Mina ben pendlar fritt i luften. Jag tittar ner på mina fötter. Zayn kommer och bär ner mig. "Frukost nu unga dam." Säger han strikt och jag ler.  Vi sätter oss och börjar äta. " Nej men ush! Du lät som Seth, jag börjar faktiskt imorgon!" Zayn skrattar och jag ler. Jag tar upp min mobil och tittar om någon velat nå mig, både Zack och Lindsey. Jag suckar och ringer upp Lindsey. Hon svarar efter några toner och det är då först jag inser att jag pratar när jag äter frukost som Zayn lagat. Jag håller för´ljudet och säger " Förlåt, kan jag bara fråga vad hon ville?" Zayn ler "Ja, såklart babe." Jag flinar och börjar snacka med Lindsey. "Hallå?!" Hör jag henne säga och jag börjar skratta lite smått. "Hej på dig! Vad ville du?" Frågar jag och det tar ett tag innan hon svarar, en blondin som försöker komma ihåg saker. Det är sant, hon är blond egentlingen. Fast i huvudet är hon fortfarande det.. " ehh.. Vänta.. Jo! Juste! Jag ska ha fest imorgon, och ja jag vet att det är på en måndag men dom flesta är lediga nu! Det är imorgon klockan 20.00 hos mig. Och jag vet att du kan, för jag saknar ditt partyga jag! Du är fortfarande ung! Bjud med Zack också." Tjuter hon och jag skrattar. "Jaja, okej. Jag är med Zayn nu, är det okej om jag bjuder honom också?" Frågar jag och hon piper till. "Såklart!!!!" Efter ett tag lägger vi på och jag berättar för Zayn om festen. " Ja, det skulle vara jätte kul! Jag vill träffa den dära Zack eller vad han nu hette." Jag flinar "Han heter Zack och det är inget problem med det." Jag böjer mig fram över bordet och ger honom en mjuk kyss. " Jag gillar dig, Zayn. Jag tror att jag är kär." När jag sagt det får jag ont i hjärtat. Han kommer snart åka på sin turné... Det kommer aldrig att funka.
____________________________________________________________________________________________
Sådär kort lång del, Älskar när ni kommenterar! Vill ni ha delar i morgon så kommentera. FÖR DEL IMORGON 4 KOMMENTARER. Ni är bäst!!
 
Puss o Kram! xx

Kommentarer
Anonym säger:

Sjukt bra som vanligt ! :)

Svar: Taaack! Betyder sjukt mycket xx
Matilda

2013-02-28 | 17:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback