Change my mind. -Del 10

 
Tidigare: Efter ett tag lägger vi på och jag berättar för Zayn om festen. " Ja, det skulle vara jätte kul! Jag vill träffa den dära Zack eller vad han nu hette." Jag flinar "Han heter Zack och det är inget problem med det." Jag böjer mig fram över bordet och ger honom en mjuk kyss. " Jag gillar dig, Zayn. Jag tror att jag är kär." När jag sagt det får jag ont i hjärtat. Han kommer snart åka på sin turné... Det kommer aldrig att funka.
__________________________________________________________________________________________
 
Dagen efter 19.00: Jag och Zack sitter hemma klara för festen och väntar på Zayn. Han skulle komma halv sju men han har inte kommit än. Jag har en ljusrosa klänning med ett svart skärp/band om midjan. Jag har lockat mitt hår och sminkat mig. Glittriga högklackade skor. Redy for party hard!

(2) high heels | Tumblr
 
Det plingar på dörren och jag springer för att öppna. (Skorna är inte på än) Jag öppnar dörren och där står såklart Zayn. Han ger mig en varm kram. Vi ska vara där 19.30 för Lindsey ville ha mig där en halvtimme innan.
"Vad fin du är." Säger han och pekar på mig. " Haha tack! Detsamma!" Jag ler. Vi går in i vardagsrummet där Zack sitter och tittar på teve. Som vanligt haha. Zayn går fram till Zack och hälsar. " Hej, Zayn" Säger Zayn och tar honom i handen. " Ja haha, klart jag vet det. Snacka om att hon har snackat om någon Zayn 24/7. Trevligt att träffa dig, Zack." Dom ler vilket får mig att pusta ut.
 
Vi sitter i bilen påväg till Lindsey. Zayn och Zack snackar hela tiden och verkar ha blivit riktigt bra vänner på bara någon halvtimme. Jag är så lycklig. Jag måste bara fråga Zayn när han ska på sin turne... "Ni lovar väll att inte supa er för fulla.. Ni kan begå misstag då." Säger jag helt plötsligt. Det är Zayn som kör. Jag sitter brevid och Zack där bak. "Ska du säga babe. Det är du som brukar begå dom där misstagen." Skrattar Zack och jag himlar med ögonen. " Jaja, Zayn.. Jag måste prata med dig sen." Säger jag och tittar på honom. Han svänger in på en avfart som man måste åka av för att komma fram. " Okej." Säger han och när han stannar bilen går vi knackar på. En Glad Lindsey öppnar. Hon tjuter nästan när hon ser Zayn. Hon nästan kastar sig i hans famn och säger hej till honom först. Hon ger alla varsin kram och vi går in. Hon hade verkligen fixat till det här. En bar, Massa discogrejer och musik. Ljus och allt möjligt. "Vad fint du har gjort det!!" Säger jag och ger Lindsey en till kram. Hon fnissar. "Tack! Idag får du träffa Jason också! Jag lovar du kommer att bli kär på nytt!" Skrattar Lindsey och då tittar Zayn hit. "Tyvärr jag har redan hennes hjärta förstår du" Säger han och blinkar med ena ögat. Jag fnissar och pussar han i pannan. Äntligen i samma höjd som honom. Klackarna var sjukt höga. " Japp det har du." Säger jag och han ler. Han tar mig i handen och vi går bort från dom andra. In i vardagsrummet (hon har ett sjukt stort vardagsrum) Vi sätter oss i soffan. Dom andra är utan synhåll. Jag håller honom fortfarande i handen.
"Zayn.." Säger jag och han kysser mig. "Aa, vad är det babe? Har det hänt något?" Frågar han och jag kysser honom en gång till. "Jag gillar dig sjukt mycket.. På bara några dagar har du förändrat mitt liv. Jag trodde aldrig att jag skulle bli kär på så kort tid..." Säger jag och han får ett leende på läpparna. Jag tar tag i båda hans händer och Håller i dom. " Jag vet inte om jag klarar av det... Du är känd.. Jag hatar långdistans. Du är bara ledig i några veckor. Sen drar du på turne. Jag kommer inte klara av det, så jag vet inte.. Jag vill inte att det går för långt." Säger jag och känner hur tårarna bränner. Inte gråta. "Vi kommer klara det. Jag lovar. Så snälla, ge det en chans. Jag gillar dig så mycket. Snälla ge inte upp, så länge kommer vi inte vara på trune! Du kanske kan följa med? Vi vet inte, låt oss inte tänka på det nu. Det är party. Vi tar det här imorgon." Jag klarar det inte. En tår faller ner på min kind. Men bara en. Han torkar bort den med tummen. Han kysser mig och tar mina händer igen. "Tillsammans?" Frågar han och jag ler. "För alltid." Han ler och pussar mig på munnen.
Tumblr_m3lmidzfxa1rssoc5o1_500_large
"Party time!" Ropar Lindsey och jag hör folk strömma in. Ja , party.
 
Festen kommer igång och jag träffar Lindseys pojkvän, Han verkar inte som någon bra för henne. Då han försökte flörta med mig. Jag och Zayn Tar några drinkar och dansar sedan. Det här kommer bli en bra kväll.
Får man hoppas i alla fall.
__________________________________________________________________________________________
Kort del, nästa kommer imorgon och då blir det en längre. Det kommer att handla om festen. Vad kommer hända? Det blir drama då så wait ;) Dåligt med kommentarer, snälla kommentera :) xxx
 

Puss o Kram xx
 

Kommentarer
Anonym säger:

Lika bra som vanligt ! ;) Detta e min favorit novell, jag går in här varje dag och kollar och läser älskar den !!! :)

2013-02-28 | 20:24:05
Izabelle säger:

Lika bra som vanligt ! ;) Detta e min favorit novell, jag går in här varje dag och kollar och läser älskar den !!! :)

Svar: Taaaack! Omg.. Det betydet så mycket! Tack!!!!!! :)
Matilda

2013-02-28 | 20:24:20
Emelie säger:

Jättesjuktobeskrivligt bra! Nästa kapitel nuuuuuuu :D xoxo

Svar: Tack!! Imorgon tyvärr! :D xx
Matilda

2013-02-28 | 21:26:25
Bloggadress: http://myonedfanfic.blogg.se
Tove säger:

MEEEER DEN ÄR JÄTTE BRAAA!!!!:D

Svar: DET HAR KOMMIT EN NYY!! YEEY, HAHA, Tack :D
Matilda

2013-03-02 | 09:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback