Change my mind. -Del 12

 
Tidigare: Jag vaknar upp i Zayns famn. Han har sina ögon öppna och jag inser att han är vaken. " Hej.."Säger jag och han tittar ner på mig. Han kramar mig allt hårdare. "Förlåt." Säger han tyst. "Du har inget att vara ledsen för, jag är glad att du sa det i tid. men inte glad för att du ska åka. Jag böjer mig fram och kysser honom. "Det är bara två veckor kvar.. Låt oss göra det bästa av det... Okej?" säger jag och han ler lite. Jag känner hur tårarna vill komma igen men jag orkar inte gråta. Det är inte värt det.
____________________________________________________________________________________________
 

Vi ligger i sängen och myser i en lång stund. Jag tittar på klockan och ser att den är 12.00 vilket inte är så konstigt eftersom det blev sent igår. Jag kysser Zayn och sätter mig sedan upp. "Vad ska du göra idag? Ska jag ringa Zack och be honom hämta mig?" Frågar jag osäkert och känner hur Zayn drar ner mig i sängen igen. "Inget planerat, snälla stanna." Säger han mot min nacke. Jag ryser till och skrattar lite lätt. "Vi kan ha den där dejten idag.." Viskar han i mitt öra och jag ler. "Okej" Fnissar jag och sätter mig upp igen. "Jag är faktiskt hungrig.." Gnäller jag och Zayn ställer sig upp och går ut ur rummet. Jag har på mig en tröja jag fått låna av Zayn så jag struntar i att byta om. Äcklig gamal Klänning, inget för mig på en morgon om man säger så. Vi gör frukost tillsammans och äter upp det i ett nafs. Jag tänker på gårdagen.. Lindsey och James.. Ush.. Jag suckar och frågar Zayn " Vad ska vi göra på dejten då?" Jag ler. Han skiner upp för en liten stund. " Kan vi inte åka ner till vattnet? Stranden? Bada?" Frågar han och jag ler. Det var faktiskt länge sedan jag solade och badade. Det är ju trots allt sommar nu. Jag hade tagit ledigt idag eftersom jag visste att jag skulle vara bakis idag. Det är tisdag och på fredag blir jag ledig för en månad. Och i början av månaden sticker Zayn.. Så det känns inte roligt att vara ledig då.. Då vill jag ha jobb och inte bara gå och tänka på honom. Jag vet att det kommer att bli så.. "Okej, låter roligt fast jag har inga kläder. Bara klänningen och den är nästan förstörd.." Han ler och säger. "Vi får väll åka hem till dig i mellan." Jag nickar och sätter mig i hans soffa och tar fram mobilen. 3 missade samtal från Lindsey.. Inga röstmedelanden. Jag suckar men ringer ändå upp henne. Hon svarar efter två signaler. "Hej det är Lindsey." Säger hon glatt och jag suckar ännu än gång. " Jag vet det, och jag har jävligt ont i huvudet tack vare dig och din James." Säger jag surt och jag hör hur hon ler lite. Vilket får mig att bli ännu argare. "Asså din skit! Vi var bästa vänner? Hur kunde du? Jag kunde ha dött om han fortsätte! Tur att jag har min bästa vän Zack! För annars skulle väll du ha dödat mig!!!" Skriker jag och ser hur Zayn vänder sig mot mitt håll. Han kommer fram och sätter sig brevid mig. Han lägger sina armar runt mig och pussar mig i pannan. Han drar in mig i en kram och jag känner mig genast mycket lugnare. "Men skit i det. Du skulle inte alls ha dött!? Ett slag kan du väll tåla? Du försökte förstöra våran relation! Hur skulle du ha reagerat om jag sa att Zayn flirtade med mig? Nej juste." Skriker hon. Jag förstår inte vad som hänt med henne. Det hon säger sårar mig enormt "Jag talar sanning, jag var din bästa vän och ville inte att du skulle ha honom för att du förtjänade någon bättre men tydligen inte! Ni är perfekta för varandra. Hoppas ni slår varandra istället. Hejdå." Svarar jag och hon suckar. "Bitch," Omg.. Det där var droppen. Jag Avslutade samtalet snabbt och kastade iväg mobilen som gick i tusen bitar. Jag börjar gråta något enormt. Zayn håller om mig hårt. "Hon kallade mig Bitch. Den jäveln! Jag har inte gjort någonting. Jag fattar inte vad det är med henne." Försöker jag säga mellan tårarna. "Det blir bra babe, hon fötjänar inte dina tårar och hon kommer ångra sig och allt blir bra. Kom så åker vi och har kul istället. Okej?" Frågar han och jag ler lite. " Okej.." Säger jag och vi reser oss. Hon förtjänar inte mina tårar.
 
Vi sitter i bilen påväg till beatchen. Jag har bytt om och sminkat mig lite. Inte för mycket då vi ska bada. Eller kanske. Beror på vattnet. När vi är framme får jag en liten chock. Det är en strand som jag aldrig varit på. Inga människor bara vi är här. " Har vi kommit rätt?" Frågar jag och han nickar. "Ja, ville att vi skulle få vara lite själva.." Säger han och jag ler. Vi går ner till vattnet och lägger ut en filt. Han tar fram en korg och lite saker. " Ska vi börja med att bada?" Frågar han och jag skakar på huvudet. "Inte nuuuu..." Han kryper fram till mig och viskar busigt i mitt öra, "Näck?" Frågar han och jag flinar. "in your dreams!" Skrattar jag och puttar bort honom.
Tumblr_m17foahs0t1qjuevro1_500_large
Han skrattar och tar av sig tröjan och sitter i bara badbyxor. Jag tar av mig mina kläder och sitter bara i bekini. Han granskar mig och jag skrattar. Jag granskar honom också och skrattar. "Haha, snygging" Skrattar han och jag lägger mig ner och blundar. Efter kanske fem minuter känner jag hur jag blir blöt. Jag öppnar snabbt ögonen chockat. Ofc Zayn. Jag skriker och han hånler bara.
_______________________________________________________________________________________
Kort del, kommer en till ikväll!! men bara om det blir minst 3 kommentarer.. och alltså från 3 olika "namn"/perssoner Yeey! Haha, Ni är  Bäst på att kommeteraaaaaa!!! Taaack
 
Puss o Kram xx

Kommentarer
One Direction Love Stories säger:

Jätte Bra!! *_______*

Har nyss börjat på en novell så det skulle vara jätte kul om du läste den och kommenterade vad du tyckte:)

Svar: Gärna, tack så mycket :)
Matilda

2013-03-03 | 17:23:31
Bloggadress: http://onedirectionlovestories.webblogg.se/
Tove säger:

MEEER DEN ÄR JÄTTE BRA!!!:D

Svar: TAaaaack!! :D
Matilda

2013-03-03 | 18:27:28
Tove säger:

ÅÅÅÅ GUD MER MEN DET MÅSTE HÄNDA NÅT DU VET VAD JAG MENAR...;D

2013-03-03 | 18:28:35
Emelie säger:

JAG ÄLSKAR DIN NOVELL!! :') xxx

2013-03-03 | 20:51:35
Bloggadress: http://myonedfanfic.blogg.se
Sandra Eriksson säger:

såå bra!

2013-03-04 | 13:06:43
Bloggadress: http://sandraerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback