A Summer To Remember. - Del 7

   
Tidigare: Jag går in igen efter tio minuter för att leta efter Harry, Han  ligger i soffan och sover. Suck! Jaha det var ju sjyst, Inte har jag körkort häller. Jag sätter mig i soffan för att väcka Harry men jag vet att det inte är någon ide så jag somnar...
____________________________________________________________________________________________
Ashleys perspektiv:

Jag vaknar av att min mobil ringer, jag tar upp den och ljuset från skärmen bländar nästan mina ögon. Det är Zayn, så jag svarar:
- Hej det är Ashley.
- Hej! Jag ville bara höra om du kom hem igår och så eftersom jag inte kunde skjutsa, förlåt det var inte meningen att det skulle bli så. Säger han och jag ler. Han verkar bry sig, vilket jag uppskattar.
- Nej, det gör inget. Nej jag kom inte hem, jag ligger faktiskt i Harrys soffa, jag somnade igår. Harry somnade innan mig så det var ingen ide att be honom köra.
- Oj förlåt, det var helt mitt fel! Ska jag komma och köra hem dig?
-Nej det är inte ditt fel, haha Zayn jag kan faktiskt ta hand om mig själv. Men tack för att du bryr dig, får väll be Harry skjutsa mig för han sa ju det igår. Jag tittar mig om kring men ser ingen annan i sofforna. Jag hör ljud från köket och förstår att dom måste vara där.
-Okej då, haha. Men jag försöker bara bli din vän, och vänner bryr sig.
-Haha tack. Du verkar vara en bra vän Zayn. Säger jag och ler, även fast han inte ser mig." Men jag ska nog gå till dom andra nu, hejdå" Lägger jag till och stänger av, en en gång innan han hinner svara. Jag går ut i köket och ser att killarna håller på att laga frukost. team work, riktigt gulligt. Niall ser mig och börjar asgarva.
-Vad är det som är så kul? Frågar jag och han skrattar ännu mera.
-Haha förlåt, jag menar inte så men du är svart i hela ansiktet. Fan, sminket. Jag skulle inte ha  sminkat mig så mycket."Men det är rätt gulligt" Säger Niall och fortsätter skratta, så kul var det väll inte? Aja. Dom har gjort jätte mycket till frukost och Harry får syn på mig och kommer mot mig.
-Förlåt, jag somnade. Vill du att jag ska köra hem dig nu istället?
- Vi kan äta först om det är okej, jag är vrålhungrig.
 
När jag har ätit upp så går jag på toa och försöker få bort allt smink men lyckas inte så bra. Efter det går jag och sätter på mig mina skor och väntar på Harry. När han kommer tar han på sig sin jacka och vi går mot bilen. Han öppnar dörren för mig och springer och sätter säg på sin sida. 
-Tack. Säger jag och flinar. Jag förklarar vägen för Harry
- Det var jätte roligt att träffa dig i alla fall! Säger Harry när han kör på Londons gator. Jag ser att klockan bara är 11.00 och jag suckar. Vad ska jag göra idag? Jag har ju ingen.. Eller jo, killarna och Josh men dom ska säkert jobba.
- Detsamma! Säger jag och ser att vi börjar att närma oss min lägenhet. Han stannar bilen och jag kliver ut. Han hoppar också ner från bilen och kramar mig.
- Hejdå, vi hörs! Säger han och jag nickar.
-Hejdå. 
 
När jag är uppe i lägenheten sätter jag mig i vårat vardagsrum och ringer Molly.
- Hej! Jag har sjukt tråkigt, snälla kom hit!
- Hej gumman, ja jag måste det asså! Saknar dig sjukt mycket och jag måste träffa killarna! Jag bara skrattar och hon fortsätter, "Jag har faktiskt bokat biljetter och snackat med Pia, det skulle bli en överaskning men jag kan verkligen inte hålla mig. Mitt plan kommer fram imorgon klockan 11.00. Hoppas det är okej att jag kommer såhär plötsligt, suprise!!!"
-JAAA, känner mig fett forever alone här! Gud vad kul!, Jag blir riktigt glad för jag saknar henne verkligen! Jag hoppar upp och ner och är skitglad, yeey.
- Så det är okej? Säger hon och skrattar.
-ja, mer än okej!!
- Bra, men jag måste tyvärr gå nu, vi hörs ikväll, ok?
- Aa, hejdå bejb.
Jag funderar på vad jag kan göra idag men kommer inte på ett skvatt. Jag får ett sms ifrån Zayn. " Hej det är Zayn igen, förlåt om jag är störig. Men jag ville bara säga att jag och killarna ska åka till Dublin och spela in lite och göra 2 konserter, vi blir tillbaka om 3 dagar men Perrie är hemma så du kanske ville träffa henne tänkte jag, du behöver inte men hon skulle i alla fall vilja träffa dig. Här är hennes nummer om du skulle vilja ********" Jag är ett fan av Little mix och gillar deras musik, och att hon skulle vilja träffa mig var skitcoolt. " Okej, ja det skulle vara jätte kul! Min bästa vän kommer hem till mig ifrån Sverige imorgon men hon kanska kan vara med oss? xx"
Jag slår vad om att Molly vill träffa henne." Ja det går säkert bra men jag ska gå nu, vi hörs.  Kram Zayn xx"
*
*
Jag smsade Perrie och vi ska träffas nere på stan om 5 minuter, jag har bytt om och grejer, vi bestämde att vi skulle träffas idag istället, kanske i morgon också. Jag tar på mig mina rosa pumps och börjar gå mot stället där vi skulle träffas, jag är inte nervös. Bara glad att jag ska få lära känna henne. Vi hade bestämt att vi ska shoppa och kanske ta en fika eller något liknade. När jag ser hänne ropar jag hennes namn och hon vänder sig och och kramar mig.
-Hej Ashley, roligt att träffa dig!
- Hej, detsamma. Så du vet är jag ett stort fan av Little mix, jätte bra musik. säger jag glatt.
-Haha tack så mycket! vi börjar gå runt i affärer och kommer till en med jätte fina klänningar. Dom hade allt från sexiga, vackra, coola,rockiga. Fast dom var jätte dyra gick vi in och tittade. Där inne hittade vi en favoritklänning tillsammans. Snyggaste klänningen jag någonsin sätt, drömklänningen. Den var rosa med spetts och skitfin, den var uppklippt fram och längre där bak, så perfekt.
-Seriöst, skitsnygg-
 
- Jag måste prova den här!!!! säger jag ivrigt,
- Jag är lungt efter dig! Säger Perrie. Det fanns bara ett exemplar av den.
Jag prövar den och den sitter perfekt. Jag tittar på prislappen, 100 000 kronor. Omfg, aldrig att jag kan köpa den, men den var ändå den snyggaste jag sätt.
-Perrie? Tänker du betala 100 000 kronor?
-Nej men det får Zayn göra när han kommer hem, jag ska ha den här! Jag skrattar åt henne.
-Vi skulle aldrig ha gått in gär, kommer drömma om den, haha.
Tumblr_mcqci6bu5u1rzot0jo1_500_large
 
Vi går ut från affären tomhänta. Vi sätter oss på ett Cafe och fikar, ofc starbucks. När vi står i kön för att beställa knackar någon mig på axeln, jag vänder mig om och ser vem det är.
___________________________________________________________________________________________
Vem kan det vara? Snälla kommentera, gör hela min dag! Är det dåligt? Vad är dåligt isåfall! Vill veta eftersom jag är ny. Tack för alla fina kommentarer som jag fått! En till fråga är, hur ofta vill ni ha delar och vilken tid? Vill göra er glada! Kramis! <3
 
Ps. Ju fler kommentarer, fler delar. När jag får kommentarer blir jag glad och känner för att skriva, lite motivation. Älskar alla kommentarer jag får även om dom inte är dom bästa, bara ni är ärliga! Älskar er :*
 

Kommentarer
Anonym säger:

Jag har ingen aning om vem det kan vara, det är jätte spännande!!!!!
Du är jätte bra på att skriva :)
Vill bara läsa MMEERR!!!!!!
Kram

Svar: Tack för att du läser! Det får du se imorgon!
Matilda

2013-01-06 | 21:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback