A Summer To Remember. - Del 5

                
 
Tidigare: 
- Jag klarar mig själv. Jag har aldrig sagt att jag ville flytta till London, pågrund av det misste jag en världelös pojkvän och världens bästa vän, det ända jag har kvar, säger jag.
- Varför säker du så när jag hjälper dig? Vet du vad, jag vet att du inte vill bo här så jag har fixat en lägenhet till dig, säger hon och snyftar. Det var egentligen sant för jag är trots allt 17" du är trots allt 17" säger hon som om hon kunde läsa mina tankar. hon fortsätter"Lägenheten ligger här i london och om du vill så kan du flytta nästa vecka" Jag var i chock, jag ville inte bo här vilket var sant, jag ville bo i Sverige inte London. Men nu kände jag ju killarna men de var dom ända, hur skulle jag klara mig? 
___________________________________________________________________________________________
 
- Men varför kan jag inte bo hos dig?, frågar jag och försöker lugna ner mig själv.
-Jo för att jag tycker att du ska leva ditt liv, jag ska inte bara komma och ta över det du hade men du måste bo i london till du blir 18 i alla fall. För jag bryr mig Ashley. Det gör jag verkligen, men jag är inte din mamma och du måste lära dig och ta hand om dig själv, svarar hon.
- Du, vet du vad? Jag kan ta hand om mig själv men ingen låter mig vara själv! Jag har inte ens pengarna! Måste jag börja jobba?
- Nej det måste du inte men det skulle vara bra för din egen skull. Du vet att jag har pengar och du kommer att få det till mat och allt. Är inte de lyxigt?, frågar Pia och ler.
- Det är lyxigt att inte ha några föreldrar! Skriker jag sarkastiskt och springer till mitt rum, smäller igen dörren. Riktigt hårt så att Elias vaknar och börjar skrika. Fan, fan ,fan. Min mobil plingar till och jag hör att det är ett sms, jag tar upp mobilen ur fickan och sätter mig på sängen. Två nya medelanden, ett från Molly där det står att  jag inte behöver ringa upp om jag vill för att hon tycker att hon stör, jag svarar att hon absolut never ever kommer att störa mig och trycker upp nästa sms. Det är från ett nummer jag aldrig sätt förut och märker att det måste vara Zayn, man kan ju hoppas det i alla fall. i smset står det "Hej Ashley! Hoppas det är rätt nummer, jag tyckte det var jätte trevligt idag! xx // Zayn" Jag lägger till honom som en kontakt och svarar, " Haha, hej! Ja det är rätt nummer, det tyckte jag också.xx" Jag lägger ner mobilen på mitt nattduksbord och går in på toaletten. Jag tittar mig i spegelen och granskar mig själv. Vad kan jag ha gjort i mitt förra liv för att få en sån dålig karma över mig? Allt blir ju bara fel.
Jag går ut i sovrummet och lägger mig i sängen och kollar twitter på mobilen men somnar strax efter
*
*
Jag vaknar av att min mage vibrerar, oh herregud är jag så hungrig? Tänker jag och tittar ner på magen men finner min mobil, haha. Ett sms från Zayn, "Förlåt jag somnade men jag och killarna ska till studion nu för att spela in och eftersom jag hade så trevligt med dig igår undrar jag om du ville göra något med mig och killarna i eftermiddag?Kram xx" Jag ler. Vem skulle inte le om man fick ett sådant sms av självaste Zayn Malik? " Ja jätte gärna, vilken tid? Lycka till i studion, kram xx" Ofta han vill träffa mig, dom andra killarna med! Det ska bli så kul! Jag ser att klockan är 11.00 och får ingen chock direkt. Jag är absolut ingen morgonmänniska.." Enligt Paul är vi klara ungefär 16.00, kan jag hämta dig då? Men vi hörs, måste gå! x"Jag svarar honom att det blir jätte bra.
 
Jag går upp och äter frukost, flingor med mjölk. Orkar inte göra något annat, sen går jag till teven och ser att det är ett pogram på Mtv som handlar om One Direction, så varför inte titta och se hur du är i verkligheten sen, haha att Zayn ber mig vara med honom är inget en tonårstjej tackar nej till. Jag kollar noga på alla killarna, Harry verkar Sexigast och flörtigast, lite kaxig. Niall värkar snäll och galen, och så snackar han om mat hela tiden. Har inget emot mat! Zayn har så himla vackra ögon, cool och som jag vet, sjukt snäll. Louis verkar glad som en ärta hela tiden och han hoppar runt och skämtar hela tiden. Liam som jag vet kallas för Daddy Direction verkar snäll, 
 
När klockan är 14.30 tar jag en varm dusch. Sedan smörjer jag in mig och väljer kläder för "Eftermiddagen"
Det blev skinnbyxor med en vit topp och en jeansjacka till det. Sedan sminkade jag mig, det blev perfekt. JAg måste erkänna, jag äger på att sminka! Kanske lite för mycket men det är jag lixom. Dom kommer om om en halvtimma och jag är redan klar, sjukt stolt! Jag ringer Molly för att berätta:
-Hej beeeejb!, skriker jag till Molly som jag hört svarat.
-Heeej! Gud så jag saknar dig! ändå har det bara gått två dagar! När kan jag komma, vet du det?, frågar hon ivrigt
- Saknar dig med mitt hjärta, jag ska få flytta till en lägenhet mer ännu mer centralt en vad det är här. och jag ska bo där själv! Ska flytta någon gång nästa vecka för jag har pratat med Pia, hon betalar allt. Mat, kläder och indredning och behövande! Sen kan du komma när du vill och stanna hur länge du vill, bara så du vet så ska Zayn och grabbarna i One Direction hämta upp mig och 20 minuter nu! Zayn fick mitt nummer igår och AAAAAh! säger jag nu mer ivrigt.
-Omfg nu hänger jag inte riktigt med här, en sak i taget. Roligt att du ska få egen lägenhet! Ofta hon betalar allt! OCH DET DÄR MED ONE DIRECTION DU MÅST BERÄTTA MER!
- Jo lixom nu bor jag i samma lägenhet som Josh Devine!!!, Jag berättar allt om Milkshake City och min tur med dom i london och så berättar jag om att han frågade om nummret, jag berättade lixom allt och sen ser jag att klockan är 15.55
- Älsk, måste lägga på nu. Dom kommer om 5 minuter och vill vara klar då. Puss, älskar dig bejb, jag lägger på innan hon hinner svara.
 
Jag tittar till min klädsel, smink och hår. Det ser helt ok ut. Min mobil vibrerar och jag ser att Zayn ringer.
- Hej, jag är här nere nu.
-Oki jag kommer, en minut bara. Säger jag och lägger på. Jag tar på mig mina rosa converse och börjar gå ner. När jag kommer ut ser jag Zayn stå och luta sig mot en Svart bil.
-Hejhej,  säger jag och ger honom en kram viket han besvarar.
- Hej, killarna är hemma hos Harry men vi ska åka dit nu tänkte jag, säger han och öppnar bildörren till mig. Jag hoppar in och knäpper beltet. Bilen rullar och det tar ett tag innan vi är framme, under bilturen småpratar vi bara och får nu syn på huset, det är ett vitt stort hus med pool, spotlightis och mycket mer, så coolt. Jag hörde av Molly att innan Harry bodde ensam så bodde han med Louis men Louis har nyss ihop med Eleanor, hans tjej.
 
-Woooooooow, tjuter jag och tittar på Zayn. "Gud vad fint" fortsätter jag och Zayn flinar.
- Haha ja det är väldigt fint, kom nu. säger han och börjar gå mot huset, han öppnar dörren, håller upp den för mig och jag går in. Jag var skitnevös.
_________________________________________________________________________________________
Hehe nu får ni inget mer! Jätte kul att folk börjar kommentera och läsa! Snälla fortsätt KOMMENTERA :) Det fyller hela min dag! Skulle vara jätte kul om jag fick kritik, asså var jag kan förbättra och om ni har några ideer. 
Kommer en del som jag har tidsinställt till klockan 10.00 så kommer en ny då och en på kvällen.
Kramis!! <3 :)
 

Kommentarer
Anonym säger:

Du är grym och det vet du!!!!!
Jag kommer inte på något som ska förbättras, kanske att du ska läsa igenom den en extra gång då det står rätt överallt, men det märks att du skrivit det om det är lite stavfel och sånt, det blir liksom roligare att läsa så :)
Men jag kommer faktiskt inte på något att förbättra för det är redan BÄST!!!!!!
Jag längtar tills resten av kapitlen :)
Kram

Svar: Tack så jätte mycket, okej jag ska tänka på det. Kommer en till klockan 20.00 Kramis :)
Matilda

2013-01-06 | 11:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback