A Summer To Remember. - Del 3

 
 
Tidigare: 
- Ja, det här ska bli kul. Finns det några i min ålder som bor i lägenheten? Frågar jag Pia medans hon hjälper mig med väskorna.
- Ja, det finns en kille men annars får du väll gå ut och skaffa vänner.,  Säger hon och blinkar med ena ögat, när vi är uppe efter alla tunga väskorna går vi in och hallen är stor, riktigt stor. Allt är vitt och mordernt. Hon visar mig vägen till mitt rum, där jag nästan svimmar. Allt är dyrt, stort och snyggt. Ett walk in closet bara för mig, det är fullt med dyra snygga kläder i min storlek, ett eget badrum och en dubbelsäng. Min dröm
- Oh herregud, är det här till mig?!
- Ja, allt gumman.
-Taaack!
___________________________________________________________________________________________
 

Jag sätter mig på sängen, gud så skön säng!
-Ash det är mat!!, ropar Pia. Jag har knappt kunnat smällta det här. klockan är nu 21.30 och vi har inte ätit en för  vi kom ju hit för en halv timma sen, jag har gått i alla rummen och kollat. Det är magiskt. Jag går och sätter mig vid matbordet och ser att det blir pasta med köttfärsås, som mamma alltid brukade göra..
- Vart är Chris och Elias då? Frågar jag Pia.
- Elias sover och Chris jobbar, han är doktor och jobbar natt idag och imorgon men du hinner nog träffa honom imorgon! Är det gott? Jag nickar förstående och för att jag har fullt med mat i munnen. "haha, bra men jag jobbar heltid nu så du vet men kommer snart vara ledig. Så jag är borta på dagarna men hemma annars, vet du vad du ska hitta på? Hoppas det inte blir tråkigt här, du kommer få  pengar så du kan gå ut och shoppa om du vill men se till att skaffa vänner, det är nog roligare då ska du se, eller bjud hit Molly!"
- Ja, vi får se.
Efter maten går jag och lägger mig för jag är riktigt trött efter flygresan.
*
*
Jag vaknar klockan 09.00 och går upp, känns sådär att vara här i London. Vet inte vad jag ska göra, Elias på dagis. Chris sover och Pia jobbar. Kul. Jag fixar mig, ett randigt linne med en kavaj och jeans och perfekt smink. Tittar ut genom fönstret och ser att det ligger ett Milkshake City mitt emot, varför inte? Jag tar på mig mina skor och går ut, låser dörren och går in i hissen. Varför gå när det finns Hiss? fattar lixom inte.. Vi bor på fjärde våningen, jag tryckte på bottenvåning men den stannar på andra våningen. Dörren öppnas och in kommer en kille som jag väl känner igen. Josh Devine, Trummisen i världens största pojkband One Direction. Jag är inte direkt värsta Directionern men jag gillar musiken om jag hör den lixom. Han ler när han ser att jag står där, hissen är liten så han och jag står axel mot axel, vem gör en hiss gjord för två?
-Hej, jag är Josh. Är det du som flyttade in igår?
-Hej, ja jag vet lixom vem du är haha, säger jag och ler " och ja det är jag, bor du här också??"
- Ja jag bor här på andra våningen! Vart ska du någon stans?
- Jag ska till Milk Shake city för det är det ända stället jag känner till här haha. Säger jag och hissen stannar.
- Haha Jag ska också dit! Jag ska möta Zayn där och vi ska bara Chilla idag så vi kanske kan visa dig London? Om du ni vill såklart!
- Ja varför inte! Omg menar du Zayn från One Direction när du säger Zayn? Säger jag chockat, vi börjar gå mot Milk Shake city.
- Ja, haha jag känner bara en Zayn. Säger han och ler stort.
Vi går in och där ser jag att Zayn står och beställer. Omg tänk alla tjejer som skulle kunna dö för det här! Vi går fram och Zayn och Josh gör en " Killkram"
- Ja, och det här är... en tjej som blev min granne igår, säger Josh nervöst
- Ashley, rättar jag honom
- Oh förlåt jag glömde fråga dig haha men jag tänkte att vi kunde visa henne London för hon har aldrig vart har och nu ska hon lixom bo här så det blir väll bra? Säger Josh och Zayn nickar
-Hahah ofcourse we can! Sounds great, do you want a Milkshake? Frågar Zayn och blinkar med ena ögat, omg så himla snygg. Jag drunknar nästan i hans ögon!
-Ehm.. Ja men jag betalar själv!
- Haha nej det gör du inte, se det som en inflyttningspresent! Säger han envist och blinkar igen.
- Okej jag ger upp!Säger jag och skrattar, men det är konstigt... Här står Zayn och Beställer en Milkshake till mig och jag är inte ens nervös. Vakna nu Ashley! Han ger mig en milkshake och vi går och sätter oss.
-Så vart kommer du ifrån Ashley? Frågar Josh
- Sverige, min mamma och pappa dog i en bilolycka så jag flyttade till min moster så nu är jag här. 
- Oh förlåt jag är så ledsen!, säger Zayn
- Det är okej. säger jag glatt. Fast såklart jag är ledsen för det men jag kan ju lixom inte vara deppig nu när jag har chansen att få vara med Zayn och Josh.
När vi har druckit upp milkshakarna kommer det en livakt som skjussar oss till big ben.
- Haha du måste se det! Det är England du vet! Skrattar Zayn, efter big ben så gick vi till London Eye.
-Jag är höjdrätt men vi måste göra det! säger Zayn lite tyst.
- Haha okej sötis, säger jag och han hade rätt, det var läskigt men sjukt vakert, Zayn och Josh skojar hela tiden så det var kul!
Efter jag fått se det mesta av London så sitter vi nu i bilen påväg hem till lägenheten.
- Jag undrar om du kanske ville följa med mig och Zayn hem till mig och se på film?
- Gärna! Skulle vara jätte kul!, Jag sitter bak med Zayn och Josh sitter brevid Chaffören.
- Kan jag få ditt nummer?, Frågar Zayn och håller fram sin mobil.
- Ja såklart! Jag tar hans mobil och skriver in mitt nummer och han får tillbaka den.
-Tack så jätte mycket. Säger han och ler.
_________________________________________________________________________________________
Inte så lång men jag måste gå och förlåt att det inte blev så många detaljer och så men det kommer bli bättre.
 
Ska jag ha Engleskt när dom pratar eller Svenskt? Kommentera snälla.
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Hej!
Det spelar igen roll, både och är bra tycker jag, förresten du är jätte bra på att skriva :)
Om dom pratar engelska så blir det ju lite mer som att dom är i London, men ibland kan det vara svårt att förstå om det är långa och krongligt meningar, men om du ska skriva engelska meningar så kan du ju skriva om det är ett ord som värkar konstigt på engelska eller om du inte vet vad det heter så kan du ju skriva det på svenska så blir det ju lätt att förstå, men det kan bli lite rörigt..
Men det är en jätte bra novell och du ska värkligen fortsätta skriva.
En sak jag bara inte fattade var, pratar hon svenska med sin moster och kusin och engelska med Josh och Zayn?
Värkligen jätte bra, men hur/ när ska du lägga upp kapitlen, 1 om dagen eller bara ty 3-4 varje vecka??

Hoppas du orkar svara :)
Kram

Svar: Som jag skrev förut, 1-2 per dag om jag hinner. Vissa dagar kommer det bli svår att hinna men ska försöka! Mostern och kusinen pratar hon svenska med och Zayn och Josh Engelska. Tack du gjorde min dag!
Matilda

2013-01-04 | 19:45:39
Anonym säger:

Tycker att det ska vara svenska ;) men du bestämmer ;) Verkligen bra novell :D

Svar: Tack, okej det ser ju ut som om det blir svenska, tack igen, kram :D
Matilda

2013-01-06 | 13:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback