A Summer To Remember. - Del 22

Tidigare: Letar fram mobilen och tittar på smset. " Jag älskar dig fortfarande. Jag kommer inte att ge mig. Jag kommer snart att komma till London om du inte erkänner att du gillar mig. Jag vet det, jag känner dig. Du förlåter mig. Jag kommer fortfarande finnas kvar här när du inser det. Ha det bra själv. Puss T xx" Till smset skickade han en bild: Bilden på mig och han när vi hånglar. Fan. Jag suckar och lägger ner mobilen i väskan. Fan jag saknar honom. Men det där var lite för mycket. Jag fortsätter att äta och dom andra tittar konstigt på mig.
__________________________________________________________________________________________

- Vas Happenin Ashley? Frågar Molly.
- You know...
- What? Frågar Harry.
- Nothing...
- I see it in your eyes. Han sitter mittemot mig och ställer sig sedan upp och tar fram en hand. Som om han vill hjälpa mig upp.
- Come here, we take a walk. I see that you need it in your eyes. Jag nickar och ställer mig upp. Tar min väska över axeln och tar tag i hans hand. Vi går mot utgången. Påvägen säger han till en av servetriserna att vi bara ska ta lite frisk luft så att dom vet att vi inte går på springnota. Vi går ut mot Londons mörker. Jag huttrar till. Det är lite kallt såhär runt 20.00. Han tar tag i båda mina händer och så att vi står mitt emot varandra. Han böjer sig ner och kysser mig.
- What was it? Frågar han och tittar in i mina ögon.
- My ex- boyfriend. He want me back, but i want you. Suckar jag. Han ser lite chockat på mig men ler sedan.
- I take care of him if he touches you. Do not worry, sweetheart. Säger han och kysser mig igen. Jag ler. Men han vet ingenting. Tyson kommer inte ge sig. Jag känner honom allt för väl.
- I don´t want to think about it, we can not just go for a walk? Frågar jag och pussar honom på munnen. Vi börjar gå ner längs Londons gator. Det är inte helt mörkt ute, men man kan se solen försvinna. Inom kort kommer det bli kolsvart.
- So, what do you want to be after you leave school? Frågar han efter ett tag.
- I realy do not know... Maybe... No i dont know.. säger jag osäkert. Jag har inte tänkt på det alls. Jag verkar ha glömt hela mitt liv. Mitt förflutna har jag nästan glömt. Vilket är skönt.
- I think you would be a good model, säger han och blinkar med ena ögat.
- Yeah sure,like if that would happen. Säger jag och himlar med ögonen.
- No, I'm serious. The boys and I were and took some photos for a magazine and they are looking for a model. Think of it anyway. Säger han. Skojar han? Model, nja. Varför inte.. Man kan ju prova. Vi fortsätter prata och börjar gå tillbaka. När vi kommer fram betalar vi och åker hem. Harry skjutsar oss hem och vi säger hejdå. Jag ger honom en kyss och jag ser att det blir stelt mellan Niall och Molly när dom ska säga hejdå. Som om dom inte riktigt vet vad dom ska göra. Molly ger honom en kram och sedan går vi upp till oss.
- Olala, Du och Niall! Så söta! Skrattar jag och vi båda slänger oss i soffan. Hon bara flinar och sätter på ett avsnitt av Pretty Little Liars. Vi somnar framför teven.
 
*  *  *
Jag vaknar av att jag hör hur Molly gör frukost. Jag går in till köket och sätter mig på en stol.
- Okej, det är gulligt av dig att göra frukost. Men väck mig inte! Säger jag trött och gäspar.
- Förlåt då gullet men klockan är tolv. Orkar inte vänta, vrålhungrig!
- Haha du och Niall passar verkligen! Säger jag och hon flinar.
- Kanske det. Jag hjälper henne med det sista och båda sätter sig och hugger in.
- Så att du vet så har din mobil ringt hela morgonen. Jag fick nog och skulle stänga av ljudet när jag såg att det var Ty som ringde. Hur går det med honom? Frågar hon och blåser i sitt te som hon har mellan händerna.
- Han vill bara ha tillbaka mig. Det är det ända, jag bryr mig inte om honom. Han kan hålla på hur länge som hällst. Säger jag och tittar ner i mitt te.
- Jag vet att du bryr dig. Du kanske inte vill ha tillbaka honom men jag vet att du bryr dig.
- Snälla kan vi prata om något annat? Föresten, Harry sa att det fanns ett Modelljobb på någon tidning som dom hade vart med i till mig. Alltså jag pratade lite med honom och han sa att han hade visat några bilder på mig och dom sa att om jag var intreserad skulle jag komma dit! Vad tycker du? Frågar jag glatt. Jag har tänkt på det lite nogrannare och börjar gilla iden. Om jag blir känd kanske någon Directioner accepterar mig.
- Omg, skojar du? Värsta drömmen ju! Klart du måste! Vad ska du annars göra när vi har slutat skolan? Föresten, ska du bo här då? Frågar Molly glatt.
- Jag är glad att du gillar det, jag ska nog gå dit på måndag. Harry ska följa med mig om jag ville det. Ja, tidningen finns bara i USA och i Storbritanien. Vad ska du göra efter vi slutat skolan då?
- Jag går ju i media, du vet ju att jag älskar att fotografera. Såå.. Kanske starta firma eller något. Hehe. Jag vet! Om jag får jobb där så kanske jag kan fota dig. Team., Säger hon och båda skrattar. Tror inte det är någon bra ide. Om man tänker efter. Vi behöver lite ensamtid också.
Vi diskar tillsammans. Min mobil börjar ringa och jag torkar mig sen går jag och hämtar den. Tyson ringer. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag bestämmer mig för att svara.
- Hej.. Säger jag och väntar en stund på svar,
- Hej, varför svarar du aldrig. Saknar dig.. Svarar han och jag suckar.
- Jag saknar dig också, det gammla du. Saknar inte den du är nu, jag har en kille. Han är snäll. Du är det inte.
Snälla låt mig vara, gå vidare. Säger jag.
- Jag är påväg.. till dig.. Jag är i London. Kom hit med flyg för en timme sen. Säger han och sedan hör jag pip. Oh nej, vad gör han här? Snälla inte mer problem. Jag springer fram till Molly.
- Ty är i London, påväg hit! Vad ska jag göra? Frågar jag dramatiskt.
- Nej.. Du skojar, ring Harry! Eller nej, det kan bli värre då. Gör inget, låt han komma, jag fixar det med honom. Ty ska få för att han sårade min bästa vän. Säger hon och smor händerna onskefullt.
- Sluta.. Vet inte vad jag ska ta mig till... Jag ringer Harry nu. Säger jag och Molly nickar lite osäkert. Jag slår Harrys nummer och han svarar på direkten. Jag förklarar allt för honom, om vad Ty gjorde. Om att han är påväg. Harry blev arg, det jag inte ville att han skulle. Han är påväg. 
Jag är faktiskt lite rädd. Inte för Tyson, utan för att Harry och Ty antagligen kommer träffas.
 
Harry har kommit fram. Vi sitter i soffan och tittar på teve. Det plingar på dörren och jag reser mig sakta. Harry hindrar mig och tvingar mig att gå efter, han vill ta ett snack med Ty. Jag går tätt bakom Harry. Han låser upp och sliter upp dörren. Där står Ty. Hans leende försvinner när han möter Harry.
- Leave us alone. She dont want you. Go home. Försöker Harry. Tyson tittar över axeln och säger till mig:
- Jag älskar dig Ashley. 
Harry puttar Ty lite längre bort. 
- Go, she hates you. Player.
- No, she loves me! I know it!
- Just go? Okay?! Skriker Harry och det ekar i hela lägenheten. Nu ser men hur Ty blir arg. Han var inte det först med Harry gjorde så han blev det.
- I fucked your girlfriend! Säger han till Harry och Harry blir riktigt arg.
Tumblr_m99ymhlq9y1rozirpo1_500_large
- It was your girlfriend but you fucked it up, man! Säger Harry tillbaka.
- Harry take it easy. Its okay.. Go in, i want to talk to him. Säger jag till Harry och går fram till Harry Jag tittar han i ögonen och kysser honom.
- Its okay. Han nickar lite och går in. Tyson kramar mig.
- Hej babe.. Viskar han i mitt öra,
- Sluta, jag älskar Harry. Jag vet att du kan hitta någon annan, du ser bra ut? Så vad är problemet? Ler jag.
- Okej, men kan vi vara vänner då? Frågar han.
- Nej... Jag tror inte det Ty. Du släppte taget i mig och jag hittade någon annan, det är försent. Jag saknar dig med. Men älskade du mig så skulle du inte gjort som du gjorde. Okej? Du låg sägert med henne samma natt också. Pallar inte, okej? Jag gillade dig. Gå nu, ha ett bra liv. Ring mig när du har ändrat dina känslor för mig. För jag är inte vän med någon som är kär i mig? Säger jag och ler.
- Okej, det blir snart. Jag lovar, saknar dig så himla mycket bara. Får väll gå och supa upp alla pengar jag har och bo på gatan här i London. Säger han och skrattar lite. " Jag tror jag ska gå. Måste i alla fall få säga hejdå till dig... Hejdå Ashley." Fortsätter han och kramar mig.
- Hejdå. Han ler och går där ifrån. Suck.
1344580714285774_animate_large__________________________________________________________________________________________
Här har ni en del, kommer en del till idag om ni Kommenterar!  Fortfarande sjuk. Det suger.... Någon som har en novell man kan få läsa? ;) Kommentera. hoppas ni gillade delen.
 
Puss o Kram xxx
 
 
 

Kommentarer
Hanna säger:

omg jätte bra! Vill ha mer! :) :)

Svar: Tack! Kommer snart tror jag ;)
Matilda

2013-01-29 | 16:44:14
Anonym säger:

GRYMT!

Svar: Tack!! :)
Matilda

2013-01-29 | 18:48:15
Emelie säger:

Började läsa din novell idag, gud vad bra!! :)

Svar: Taack! :)
Matilda

2013-02-02 | 21:48:57
Bloggadress: http://dreaminggirls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback