A Summer To Remember. - Del 2

 
 
Tidigare:         -Tjo, det är Molly med M här jaoo!
- Haha hej gumman
- Hänger din pv med på fest eller? Jag tänkte vi kunde dra till någon klubb men du är ju 17 och jag 18 imorgon..
- Ty fixar in oss ska du se, haha. Jag blinkar till Ty.
___________________________________________________________________________________________
Ashleys perspektiv:
Vi är inne på klubben utan problem, jag har på mig en svart klänning och en handväska. Inte så mycket mer.
- Ska vi dansa? Skriker Molly till mig för att kunna överösta musiken
- Haha visst bejb. Vi dansar på skoj en stund och jag har skitroligt tills vi blir trötta och vi sätter och och beställer en drink var.
- Vart är Ty? Skriker jag.
- Du vill inte se det här...
- Vadå?
- Ty står och hånglar med en tjej där borta, säger hon och pekar bort mot ett av hörnen i lokalen. Jag ser inte riktigt att det är Ty men dom hånlar verkligen, nu ser jag hans tryck på tröjan, där det står " Love". Det är han.
-Jävla svin, vad ska jag göra!? En tår rinner ner på min kind, Ty? Min Ty? Han som älskar mig mer en allt annat? Hoppas detta är en dröm, i så fall. Wake me up please..
- Vet inte..., jag reser mig för att gå fram till honom "nej Ash, det kan bli värre då" säger hon och tar tag i min arm.
- Inget kan bli värre. Jag går fram med bestämda steg och knackar honom vänligt på axeln han vänder sig och och jag slår honom med knytnäven rakt i ansiktet på honom.
- Hur fan kan du göra så? Fuck you!!! Skriker jag och börjar gå mot utgången.
- Men Ash! Du ska ju ändå lämna mig i två månader, är det så sjysst?, nu räcker det. Jag hör att han är berusad men man säger fan inte så
- Okej ska jag förklara varför jag måste åka? För att jag inte har ett jävla hem, jo ett hem men utan föreldrar och jag kommer ju komma tillbaks hem. Fan ta dig TY! 
- Förlåt.., säger Ty, hur fan kan han säga förlåt?
- Det är slut. Säger jag och springer mot utgången, jag ska ändå bort i två månader, det kommer inte funka om han redan strular med andra.. Jag stannar utanför lokalen och sätter mig ner på närmaste bänk. Jag ser Molly komma springande. Jag är stark, jag kommer inte gråta för honom, nej det är han som ska gråta för att han misste den bästa tjejen han antagligen kommer få.
-Gumman, jag finns här. Säger Molly och sätter sig brevid mig. " Älskar dig tjejen, glöm aldrig de! Han förtjänar inte dig om han gör sådär!" Säger Molly, vi går hem till henne och jag sommnar på direkten i hennes famn. Hon är den bästa bästisen man kan ha!
*
*
 
 
Jag vaknar och kommer på att jag måste åka till London idag, nu vill jag faktiskt åka här ifrån.. Jag ligger i Mollys säng och hon ligger på golvet, jag skrattar lite för mig själv och väcker henne.
- Molly vakna, hon öppnar ögonen och ser surt på mig. 
-Du MÅSTE hällsa på mig i London sen, du har ju lov så lova att du kommer. 
- Såklart bejb, du måste ringa varje dag så att jag vet att du är okej!
- Deal, säger jag och kramar om henne. 
- FRUKOST! Jag är vrålhungrig! skriker jag. Jag hittar min mobil och ser att klockan är 12.00 och att planet går 19.00, sju timmar och måste vara där 2 timmar tidigare. Fem timmar kvar.. Två missade samtal, ett från Tyson klockan 04.35. Jag trycker bort det och kollar på nästa, från moster. Jag ringer upp henne:
-Hej gumman, allt bra?
- Hej moster, jadå fast tråkigt att åka ifrån Molly, hon kan väll komma och hällsa på någon gång?
- Juste, ja såklart hjärtat! Du kommer komma fram ungefär 20.30 så jag är på flygplatsen då och väntar på dig med Elias. Är det okej?, Elias är 3 år och Mosters barn
- Ja såklart! Vi ses då! Måste äta frukost haha vi hörs, hejdå! säger jag och lägger på innan hon hinnner svara.
*
*
(På Arlanda flygplats) 
- Hejdå bästa vän
- Hejdå bästa vän i hela världen, jag kramar om henne och går förbi säkerhets saken och vinkar, sen går jag där ifrån. Flygturen var kass och tråkig.
När jag kommer ut ser jag moster och Elias. Dom vinkar glatt och jag börjar gå mot dom,
- Hej Pia! Hej Elias!
- Hej, gick flygturen bra? Frågar Pia medans vi kramar varandra, sen kramar jag Elias och säger:
-Jo Ja sådär, tråkigt var det men det är helt ok. Men nu måste vi hämta mina väskor! Vi går mot platsen där allas väskor åker förbi på ett band, jag ser mina och vi tar dom, sedan sätter vi oss i bilen.
- Okej jag vet inte om du hatar mig för att du måste bo här men jag kan inte göra något, det är inte mitt fel men jag vill bara att du har ett tryggt hem tills vidare. Säger Pia
- Tack, det är helt ok. Jag hatar inte dig, skulle jag hata dig för att du hjälper mig och är en bra moster? Så dum i huvudet är jag tyvärr inte. 
- Haha, det var tur det. Sådär vi är framme nu, hoppas det är okej. Du har ju träffat Elias och Chris förut.
- Ja, det här ska bli kul. Finns det några i min ålder som bor i lägenheten? Frågar jag Pia medans hon hjälper mig med väskorna.
- Ja, det finns en kille men annars får du väll gå ut och skaffa vänner.,  Säger hon och blinkar med ena ögat, när vi är uppe efter alla tunga väskorna går vi in och hallen är stor, riktigt stor. Allt är vitt och mordernt. Hon visar mig vägen till mitt rum, där jag nästan svimmar. Allt är dyrt, stort och snyggt. Ett walk in closet bara för mig, det är fullt med dyra snygga kläder i min storlek, ett eget badrum och en dubbelsäng. Min dröm
- Oh herregud, är det här till mig?!
- Ja, allt gumman.
-Taaack!
_________________________________________________________________________________________
Ganska så lång, kommer ännu en till del idag! Hoppas ni gillar det och kommentera! Vad tror ni händer?
Killarna kommer snart in i bilden, wait :)

Kommentarer
Anonym säger:

Du är SSSSSÅÅÅÅÅÅÅ HIMLANS GGRRYYMM!!!!!!!!!!!!
Jag vill inte sluta läsa!!!!!!!!!
Kommer det några i morgon???
Kommer det komma ut ett vist antal i veckan eller kommer det komma typ 1 varje dag?
Jag vet att du började i dag och jag fattar faktiskt inte varför du inte har skrivit noveller länge, du är ju proffs!!!!!
Hoppas du orkar svara :)
I alla fall så du är helt GGRRYYMM!!!!!!!
Hoppas du är nöjd med novellen för den är SÅ bra!!
Kram

Svar: Oj! Tack blir jätteglad! Jag kommer att försöka skriva 1 till 2 varje dag. Roligt att du gillar den! Du är också gryyyyyymKram!
Matilda

2013-01-04 | 19:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback