A Summer To Remember. - Del 1

Ashleys perspektiv:
 
- Det är faktiskt bara två dagar kvar innan du åker! Jag tänker inte låta dig sova igenom dom!, Skriker Molly och drar i mitt täcke. Jag sov över hos henne för jag inte ville vara ensam, men om man ska bli väckt så här så vet jag inte..
- Låt mig vaaaa, gnäller jag och sätter mig upp, tar min kudde och kastar den i hennes ansikte.
- Awww vad gullig han är!, säger Molly och jag ser att hon håller på med min mobil."Älskling jag saknar dig, kommer sakna dig till döds. Måste träffa dig nu! x", Läser Molly ur min mobil.
- GE MIG DEN!, jag rycker mobilen ur handen på henne. Ser att det är Tyson som skrivit och kommer på att jag saknar honom sjukt mycket.
- Jag måste träffa Tyson idag, själv. Om jag träffar honom en stund och sen kanske alla tre kan hitta på något?
- Okej, feeeest!!, skriker Molly och jag skrattar
- Visst men jag drar hem nu så hörs vi? Ska bara klä på mig och sminka mig, jag tar på mig min glittriga klänning som är röd upptill och som blir mörkare ju längre ner på klänningen man kommer och sminkar mig lätt med mascara och ögonskugga.
- Hejdå bejb, skriker jag till Molly och springer ner ifrån hennes lägenhet. Hon bor ensam i en 2a. Hon flyttade hemifrån för 2 månader sen och jag är sjukt stolt för henne, och imorgon när hon fyller år kommer det vara min sista dag här, fan. Det ringer på min mobil och jag ser att det är Tyson.
-Hej, säger jag medans jag börjar gå hemmåt.
- Hej Ash, saknar dig. Varför svarade du inte på smset?, Frågar Ty lite ledsamt
- Haha oj förlåt Molly tog min mobil och sen glömde jag helt enkelt. Men jag saknar dig med! Är på väg hem nu men jag snackade med Molly och vi undrade om du ville med på fest ikväll, vet inte vart men om du vill kan vi träffas innan?
- Haha okej jag förstår, visst kan du typ nu? Du kan komma hem till mig eller så, Frågar Ty mycket gladare.
- Okej jag kommer direkt.Hejdå, älskar dig.
- Älskar dig med, jag lägger på och vänder riktning mot Tysons hus, han bor fortfarande hos sina föreldrar.
När jag är framme knackar jag på. Hans mamma öppnar och det ser ut som om hon precis skulle ut ur huset
- Oh hej Ashley vi skulle precis åka, vi ska åka iväg och kommer inte hem fören nästa vecka så jag antar att detta är ett hejdå och lycka till nu gumman.
- Tack, säger jag och kramar om henne "Hejdå" Hon och Carl, Tysons pappa går ut ur huset. Jag hänger av mig min jacka och springer längs en korridor tills jag kommer till Ty´s rum. Sliter upp dörren och ser att Ty sitter vid datan.
-HEJ! Skriker jag och Ty ler vilket jag också gör, han kommer fram till mig och drar in mig i hans famn. Jag blir helt sprallig av att se honom, han har på sig sin mest passande tröja. På den står det "Happy" med fet stil. Jag tittar in i hans bruna ögon, han kysser mig och allt känns perfekt vilket det inte är, mina föreldrar är döda och jag måste lämna den personen jag älskar mest av allt. Men just i stunden är allt perfekt, när jag är i hans famn.
- Jag vill inte åka, säger jag och kan inte hålla ifrån mina tårar. Dom forsar och Tyson kramar mig hårdare,
- Och jag vill inte att du ska åka, men du får inte bo här hos mig för det vill inte socialen och inte din moster, vi kan inte göra något.
- Jag är ju 17 vafan. Jag är näst intill vuxen! Två jävla månader sen får jag flytta hem? Det måste jag ju få när jag bli 18, då kan jag ju flytta hem!
- Hur kan du vara så jäkla smart? Jag ler mot hans bröstkorg. "Lets see a movie?" Jag nickar och jag sätter mig ner i hans säng. Han bär med sig sin laptop till sängen, vi ligger och myser där till två filmer sen ringer min mobil.
-Tjo, det är Molly med M här jaoo!
- Haha hej gumman
- Hänger din pv med på fest eller? Jag tänkte vi kunde dra till någon klubb men du är ju 17 och jag 18 imorgon..
- Ty fixar in oss ska du se, haha. Jag blinkar till Ty.
________________________________________________________________________________________
Dåligt? Bra? Ge respons tack! :) 
Killarna kommer att vara med senare men det tar lite tid så jag kommer igång med novellen.
Kommentera <3
 

Kommentarer
Amelia säger:

Bra :D första kapitlet jag läser och ska börja på andra nu ;)

Svar: Tack, gör hela min dag :)
Matilda

2013-01-06 | 12:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback